Dag 8 van Kuching naar Sibu

25 juli 2015 - Sibu, Maleisië

De wekker ging vanmorgen om 6 uur, aan uitslapen doen we niet meer... We wilden de Ferry van Kuching naar Sibu van 8.30 uur nemen, dus moesten we op tijd aanwezig zijn om een ticket te bemachtigen. Dus eerst ontbijten en daarna met de taxi naar de werf. We zijn ruim op tijd en noteren onze namen en paspoort nr op de passagierslijst (ze hebben geleerd van andere gezonken ferries) en kopen een ticket, sibu here we come!

De reis duurt in totaal 5 uur dus we hebben de nodige tijd om foto's van de omgeving te zien en eens een boek te lezen. De tocht voert eerst over de rivier bij kuching, dan over de zuid Chinese zee en tenslotte weer over een kronkelige rivier die hier ook wel de amazone van Borneo wordt genoemd.
De oevers zijn bedekt met modder en mangrove bossen. Na 5 uur komen we aan in sibu...
En dat is even wennen. Het lijkt hier op het eerste gezicht veel op kuching maar bij later inzicht is het hier toch rauwer, minder toeristisch. Het weer helpt hier ook niet echt bij, donkere onweerdwolken om ons heen inclusief af en toe een bak regen. We worden dan ook steeds verbaasd aangekeken, blanke lange mensen en dat klopt want de rest van de dag komen we maar 3 andere westerlingen tegen.

We hebben hier een hotel voor twee nachten geboekt, maar na een halve dag door het stadje rondzwerven hebben we het wel gezien. We besluiten dan ook om morgen al (zondag) richting miri te vertrekken en daar een extra dag door te brengen. Hopenlijk is het weer daar ook beter want er zijn mooie stranden te vinden. Morgen dus wederom een lange dag reizen (6,5 uur) maar dit keer met de bus, benieuwd wat we nu allemaal gaan tegenkomen.

1. Margreet Minnaar:
    25 juli 2015
    jammer van het weer. Maar troost je hier is het ook bar slecht. Morgen weer een goede reis
  2. Linda Heijnsdijk:
    26 juli 2015
    Hoi Paul en Rebecca, erg leuk om jullie belevenissen te lezen! Geniet ervan!