Dag 21 tioman-Singapore-DOHA

7 augustus 2015 - Singapore, Singapore

Vandaag is dan de dag dat we naar huis gaan echt aangebroken. We ontbijten rustig in het resort maar dan kan de (stres)reis beginnen. Half 10 uitchecken, om 19.20 uiterlijk op het vliegveld en in de tussentijd half Maleisië en Singapore door!

De reis start dit keer voorspoedig, we staan vooraan bij het uitdelen van de boarding passen voor de boot dus die hebben we binnen. Uiteraard vertrekt de boot wat te laat maar het valt mee. Om 2uur zijn we in mersing, op naar de bus! Die moet om 15 uur vertrekken en vertrekt met 10 min vertraging, dat is hier op tijd maar gelukkig is hij niet 30 min eerder vertrokken zoals we eerder hebben meegemaakt. vervolgens komen we in een voorstad van Singapore aan maar moeten de grens nog over. Na wat rondvragen wordt ons geadviseerd een bus te nemen naar de grens. En het werkt, redelijk snel zijn we bij de grens maar dan begint het, douane uit......lopen lopen lopen...... De moed begint ons in de schoenen te zinken of we het wel gaan halen. Op de vraag of we Bus of taxi moeten nemen zegt iedereen bus en dan metro, dus dan de bus maar in. Oh ja we moeten Singapore nog in, iedereen uit de bus en door de douane lopen....tik tak.....vervolgens lopen. We besluiten toch richting de taxi te gaan en laten de bus voor wat hij is. De taxi-chauffeur geeft het goede antwoord: weinig verkeer 40min max. Doen! Onderweg krijgt hij gelijk en worden we keurig voor de terminal ruim op tijd afgeleverd!!

Al met al een spannende dag, maar het was de extra dag op tioman dubbel en dwars waard. Nu wachten op ons vliegtuig. In Nederland wacht ons een nieuw avontuur......maandag sleutels voor ons nieuwe huis! Geen tijd voor jetlag

1. Marja:
    7 augustus 2015
    Wow, klinkt echt verschrikkelijk zeg! :P. Goed dat je op tijd gearriveerd bent! Tot zondag :)!