Dag 16: Kuala Lumpur

3 augustus 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

We zetten een wekker zodat we onze dag in KL goed kunnen benutten. Na het ontbijt pakken we de bus, metro en vervolgens trein naar de Baku caves. Dit ligt ten noorden van de stad en zijn grotten met hindoeïstische tempels. Voor de ingang van de grot staat een super groot gouden standbeeld. We lopen de trap met 276 treden op om de grot te bekijken. Van hieruit ook mooi uitzicht over de stad. Binnen in de grot zijn ook enkele tempels. Het is zondag en er worden enkele babies 'gedoopt'; hun hoofdje is kaalgeschoren en wordt ingesmeerd met gele as. Ook lopen overal aapjes rond, opzoek naar eten. Ze zijn zelfs brutaal en hebben geleerd dat mensen vaak eten meenemen in plastic zakjes, dus die willen ze graag hebben. Beneden terug aangekomen drinken we uit een verse kokosnoot en reizen we terug naar het centrum.

We brengen een bezoekje aan Chinatown waar we een lekker hapje eten en lopen vervolgens richting de Petronas Twin Towers. Dit zijn de hoogste Twin Towers vd wereld en 1 van de hoogste gebouwen vd wereld! We hebben online kaartjes geboekt om de toren op te mogen. Allereerst gaan we met de lift naar de 41e verdieping waar de skybridge is die de twee torens met elkaar verbindt. Van hieraf al super mooi uitzicht. Jammer dat het niet super helder weer is, dan schijn je nog veel verder te kunnen kijken. Vervolgens gaan we met de lift naar de 86e (!) verdieping, dit is het hoogste punt waar je mag komen, hier kijk je over de hele stad heen, magnifiek! Dik 350meter boven de aarde.

We gaan weer met de liften naar beneden en struinen nog wat rond in het winkelcentrum. Vervolgens pakken we de monorail en metro naar Jalan Alor, 1 vd bekendste eetstraten van KL. Hier zijn dan ook allerlei kraampjes en restaurants te vinden. We ploffen ergens neer en bestellen veel eten, al dat geloop en gereis maakt je hongerig... Het eten smaakt goed. We lopen nog een rondje en gaan dan richting het hotel. Volgens de Paul zijn iPhone hebben we de deze vakantie een gemiddeld aantal stappen van 20.000 per dag.
Morgen met de bus en boot naar het eiland Tioman, om wat bij te komen!