Dag 7 Bako NP

24 juli 2015 - Kuching, Maleisië

Vandaag ging de wekker weer redelijk bijtijds omdat we 8.30 uur werden opgehaald voor ons Bako NP avontuur. Ontbijt in het hotel was prima we werden met een busje opgehaald door onze gids en haar stagair. Na ongeveer 45 minuten rijden kwamen we bij de boot terminal aan. Vandaaruit varen kleine bootjes naar Bako. In het water schijnen krokodillen te zitten, maar die zijn we niet tegengekomen. Voordeel van onze tour is dat we lekker een privé bootje hebben met onze gidsen. Onderweg wijzen ze ons op bijzondere zeevogels. Bij Bako aangekomen zien we al snel enkele Maki aapjes. deze kunnen vrij brutaal zijn dus we houden wijselijk wat afstand. De gids regelt wat zaken en dan kan onze hike starten. Het leuke van met een gids wandelen is dat ze je op dingen wijzen die je zelf nooit zou zien. Zo zien we al vrij snel een slang in de boom. Verschillende neus-apen slingeren in de bomen om ons heen. Verder zien we ook verschillende pitcher plant (vleesetende planten). We stijgen en dalen flink. We zweten als nooit te voren, wat we aanvullen met liters water. De wandeling duurt een uur of vier en we komen bij een strandje uit. Vandaar uit gaan we met een bootje naar Bako Hq. Omdat het inmiddels laag water is moeten we door het water (zuid Chinese zee) waden om bij het bootje te komen. Het water is heerlijk warm. Bij de Hq eten we nog wat. We spotten hier nog een slangetje, Borneo bebaarde varkens en een schattige klein koala achtig beestje. dan is het tijd om met het bootje en vervolgens met onze bus terug naar het hotel te gaan. We zijn doodmoe van deze toffe dag. We gaan zo wat eten en dan waarschijnlijk bijtijds naar bed. Morgenochtend gaan we met de ferry richting Sibu.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl