dag 10 miri

27 juli 2015 - Miri, Maleisië

vandaag hebben we een rustige dag in de planning staan. na 2 dagen reizen en binnenkort weer een actieve paar dagen, hebben wij dit wel verdient. we doen 's morgens lekker rustig aan en omdat het hotel geen ontbijt verzorgt gaan we in de stad op zoek naar wat lekkers.

na het ontbijt gaan we de stad verder verkennen. Miri doet ons al veel vriendlijker aan als Sibu. We bezoeken een tempel, een aantal markten (waar het er toch even anders aan toe gaat dan bij ons) etc. We sluiten de morgen af met een rondje shoppen in een van de vele winkelcentra die Miri rijk is. Na de lunch gaan we terug naar ons hotel om even badkleding aan te doen en gaan we op zoek naar de bus richting een van de stranden die in het boekje over miri staan. Bij de bushalte aangekomen blijkt te enige bus die naar de stranden zou reizen te zijn opgeheven. Er zit niks anders op dan een taxi te nemen. Nu zijn die hier niet duur dat het maakt niet uit.

onderweg raadt de chauffeur ons af om nog verder te gaan, waarschijnlijk om gewoo een lekker kort ritje te hebben tegen een goede prijs. het strad waar we op dat moment zijn is niet veel soeps maar goed. we zitten lekker op het zand in de zon en af en toe even pootjebaden, wij vermaken ons wel. Na de zon in de zee te hebben zien zakken (hoewel, het laatste stuk achter de wolken.....) gaan we op zoek naar een taxi om terug te komen. Bij een van de hotels rijdt er net een weg, wat een geluk. Bij het hotel aangekomen stappen we uit, taxi rijdt weg en......we hebben de camera in de taxi laten liggen.....en het taxinummer natuurlijk niet onthouden. de mevrouw van de receptie is zo aardig om voor ons naar de centrale te bellen. Aangezien we het nummer niet weten lijkt de kans klein dat we de camera terugzien. we wachten op onze kamer af.

na een half uur wordt er gebeld, de chauffeur van de taxi staat in de lobby met onze camera! wat een geluk! na dit alles weer terug de stad in om te genieten van al het lekkers wat ze hier te bieden hebben. Morgen op naar Mulu, die in de jungle.

1. Marja:
    30 juli 2015
    Zo wat een mazzel zeg :D! Geluksvogels :).