dag 13 mulu en miri

31 juli 2015 - Miri, Maleisië

vandaag is onze laatste dag in Mulu. We besluiten om het vandaag rustig aan te doen aangezien er al heel wat kilometers in onze benen zitten. We genieten nog even van het heerlijke ontbijt van het resort en laten ons dan afzetten op het HQ van het park.

Vandaag geen lange wandelingen op de agenda maar wel een bezoekje aan een hoge uitkijktoren niet ver van het HQ. We moeten dan wel eerste de sleutel ophalen bij de beveiliging. Als we richting de toren lopen begint het alweer te spetteren, het belooft een natte dag te worden, maar goed het heet dan ook niet voor niks regenwoud. de temperatuur blijft altijd tussende 25 en 33 graden dus koud zullen we het in ieder geval niet hebben.

Als we bovenop de toren zijn zet de  regen pas echt door. het lijkt wel of er een kraan wordt opgezet zoveel water valt er. De toren is bedoeld om op hoogte van de boomtoppen vogels te spotten, maar helaas, deze zitten allemaal ergens te schuilen tegen de regen. We blijven een tijdje in de toren en genieten toch maar van het uitzicht. Het heeft ook wel wat zo met zn 2 alleen in een hoge toren uitkijkend over de jungle.

Als het bijna droog is gaan we weer terug naar HQ om de sleutel in te leveren en om met de shuttle van het hotel naar het vliegveld te gaan. De vlucht heeft in totaal bijna een uur vertraging maar aangezien we toch niks op het programma hebben vandaag behalve inchecken in het hotel is dat geen probleem.

na het inchecken zwemmen we heel even in het zwembadvan het hotel. het is niet groot maar toch wel lekker even. daarna de stad in om wat lekkers te zoeken. achter ons hotel zitten genoeg restaurantjes dus keus genoeg. De prijzen zijn hier ook alweer lager dan in het park. we eten (simpel) voor omgerekend 4E. daarna is er nog wel ruimte voor een toetje en daar hadden we al een paar leuke tentjes voor gezien. Rebecca gaat expirimenteel met een toetje met daarin de vrucht Durian. Een vrucht waar in elk hotel een  waarschuwingsbord van hangt dat je ze niet mag meenemen en in de metro van singapore zijn ze verboden.....en nu weten we waarom...de geur is zacht gezegd niet aangenaam. Maar het smaakt niet verkeerd......incl de bruine boen (echt, in een toetje!)